Maionesa antiinflamatòria

Maionesa antiinflamatòria

Una maionesa semblant a la que es fa amb ou bullit i formatge, però amb ingredients antiinflamatoris com el lli i la cúrcuma. La podeu emprar com una maionesa amb altres plats, però ja és bona (sobretot si li posau all) untada damunt d’una llesca de pa.
Course Salses i guarnicions
Tipus Vegetariana, Sense gluten
Temps prep. 10 minuts
Temps cocció 10 minuts
Temps repòs 1 hora 30 minuts
Temps total 1 hora 50 minuts

Ingredients

  • 1 culleradeta lli
  • aigua
  • 2 ous
  • sal, prebe bo
  • 1 raig suc de llimona o llima
  • 1/2 culleradeta cúrcuma
  • 1 gra all (opcional)
  • oli d'oliva suau

Instruccions

  • Posau el lli dins aigua que el tapi, perquè s’hidrati. Teniu així fins que veieu que ja es forma com una gelatina (devers 1 h pot anar bé).
  • Mentrestant, bulliu els ous dins aigua 10 minuts. Deixau refredar.
  • Pelau els ous. Quan ja estigui hidratat el lli posau-lo dins un tassó per batre, juntament amb els ous, un polset de sal, un de prebe bo, cúrcuma, un raig de llimona i el gra d’all pelat, si n’hi voleu.
  • Bateu bé fins que quedi una crema fina.
  • Anau abocant oli d’oliva i batent perquè s’incorpori a la maionesa, fins que trobeu que està bé de textura.

Notes

Recepta a partir de l’instagram de elartedelacienciaconsciencia (https://www.instagram.com/reel/DKmVQ69IZEy/).