El monei li donarà un gust una mica dolç a aquest frit, que vos pot servir per acompanyar un segon plat de carn o de peix, o fins i tot per fer una picada.
Temps prep.15 minutsmins
Temps cocció20 minutsmins
Temps total35 minutsmins
Course: Verdura
Tipus: Cuina mallorquina, Vegetariana, Vegana, Sense gluten
Servings: 6persones
Ingredients
400gmoneipelat (millor si és del blanc, perquè faci més contrast de colors)
400gcarabassapelada
1manatgrells(3 o 4 grells)
oli, sal
Instructions
Pelau i trossejau a daus petits (devers 1 cm) el monei i la carabassa. N'hi hauria d'haver més o menys la mateixa proporció.
Netejau els grells i trossejau-los. Procurau agafar una mica de la part verda.
Posau al foc una pella amb oli i en ésser calent abocau primer el monei i al cap d'uns 5 minuts la carabassa. Anau remenant una mica i deixau coure fins que siguin blans (5-10 minuts).
Afegiu els grells i una culleradeta de sal i deixau coure una mica més, fins que sigui tot cuit (uns 5 minuts). No l'heu de remenar massa, perquè es romprien els bocins de carabassa i monei.
Notes
Antigament s'hi posaven també bocins de xulla. S'hi posava el primer de tot, i així ja no calia posar oli.