Un entrant bastant vistós per la combinació de colors, molt apropiat per festes com les de Nadal.
Temps prep.30 minutsmins
Temps cocció25 minutsmins
Temps refredar1 horah
Temps total1 horah55 minutsmins
Course: Entrants
Tipus: Thermomix, Sense gluten
Servings: 6persones
Ingredients
600gespinacs frescs
4ous
4culleradesfarina d'ametlla(60 g)
1/2sobrellevadura química
250gformatge en crema tipus "Philadelphia"
2paquetssalmó fumat
aigua, sal
Instruccions
Bulliu els espinacs dins aigua amb una culleradeta de sal, uns 3-4 minuts. Colau i escorreu bé per llevar tota l’aigua. Deixau refredar.
Mentre deixau refredar els espinacs podeu separar els ous i pujau els blancs (amb la Thermomix 4 minuts / velocitat 3,5 amb la papallona posada).
Afegiu els vermells amb una mica de sal als espinacs i bateu amb una batedora, que quedi una crema fina.
Incorporau la farina i la llevadura i mesclau bé.
Afegiu els blancs d'ou pujats i mesclau.
Abocau dins una llauna rectangular d’uns 30x35 cm forrada amb paper de forn i escampau bé.
Enfornau uns 20 minuts a 180º, amb el forn ja calent.
En treure del forn girau la pasta damunt d’un pedaç. Untau amb el formatge en crema i repartiu el salmó per damunt. Enrotllau amb l’ajuda del pedaç. Això s’ha de fer amb la pasta encara calenta, perquè en refredar es rompria en girar-la.
Enrotllau-la per acabar amb un paper film i guardau dins la gelera fins el moment de fer trossos i servir.
Thermomix
Per fer la pasta, una vegada teniu els blancs d'ou pujats, reservau a un ribellet.
Posau els espinacs bullits i escorreguts dins el tassó, amb la farina d'ametlla, i triturau uns segons velocitat 7, que quedin els espinacs ben triturats.
Afegiu els ous i la llevadura i mesclau de nou uns segons, aquesta vegada és suficient a velocitat 4.
Passau aquesta pasta al ribellet on teniu els blancs d'ou pujats i mesclau. Seguiu amb la recepta.